Странице

субота, 4. септембар 2010.

Tulumbe

                                        ... ili Marfijev zakon na delu.

"Ako postoji sansa da nesto krene naopako, budite sigurni da ce krenuti naopako".


   Dobijem skoro od Doje, moje "drugarice iz klupe", recept za tulumbe koje se peku u rerni .. i odmah ga izgubim :)) Aj sad, nema veze, potrazicu joj ponovo. Opet, tulumbe se prze i znam da su mi te przene uvek bile lepse od pecenih. Nema to mnogo veze sa masnocom, da napomenem, posto mnogi misle da ce da ucine sebi ako ih ispeku. U one sto se peku, po receptu ide vise masnoce, u ove sto se prze ide manje tako da mu dodje sa te strane na isto. Ipak, to przenje im da neku posebnu krckavu koricu, ma meni neuporedivo. Tako odustanem od Dojinog recepta do daljeg, i resim se da napravim onako kako to rade Turci tradicionalno. A gde cu naci recept, pa kod Binnur na blogu, naravno :)    Binnur je Turkinja koja zivi u Kanadi i koja nema pojma da ja postojim i da sa odusevljenjem citam njen blog. Ako nadjete vremena, promuvajte se malo po blogu. Ja sam davno bezecovala neke recepte, ove tulumbe i sekerpare, kolace slicne urmasicama samo sa dodatkom griza, samo sto je od bezecovanja do spremanja dugacak put :)))

  Recept kaze ovako:

Testo:
1 i 2/3 solje vode (400ml)
45g neslanog putera
1/2 kasike soli
1 i 1/2 solja brasna - ostrog
3 jaja

Sirup: 6 i 1/4 solje secera, 4 solje vode, 1 kasika soka od limuna. Kuvati sve sastojke 10-15 min, ostaviti da se prohladi i podeliti u dve cinije.
potrebno je jos 2dl ulja za przenje

Zagrejati vodu, puter i so i kada pocne da kljuca smanjiti toplotu i dodati  brasno. Mesati konstantno sve dok smesa ne postane gnjecava i ne pocne da se odvaja od zidova posude. Skloniti sa ringle i ostaviti par minuta da se prohladi. Dodati jedno po jedno jaje. Sledece jaje dodati tek kada je prethodno dobro sjedinjeno.
Staviti smesu u spric. Zagrejati 2dl ulja u vecoj posudi (ulje ne sme biti pregrejano) i istiskivati tulumbe, a prekidati testo prstom. Okretati tulumbe tokom przenja da bi se ravnomerno isprzile sa svih strana. Przene tulumbe staviti na papirni ubrus da se ocede od viska masnoce, pa ih preruciti u cinije sa ohladjenim sirupom u kome treba da stoje 20-25 min pre serviranja.
Povremeno ih promesati da bi sve ravnomerno upile sirup. Izvaditi na tacnu resetkastom kasikom.



Eto, prosto i jednostavno, sve dok vam se ne umesa Marfi :))

Recept mi je stajao u racunaru i umesto da ga odstampam, ja sam ga prepisala na neko papirce. Kako mi je to uspelo ne znam, sve u svemu, umesto "solje" ja sam za sirup prepisala "soljice". Razlika drasticna! Solja = 250ml, moja soljica = 100ml. Napravim lepo sirup od 6 i nesto soljica secera, izvucem neke dve cinije i shvatim da sirupa ima samo za jednu. Nista to meni ne bi sumnjivo, jer pravim prvi put, pa nisam imala pojma koliko ce od one smese izaci tulumbica.
 
Smesu za tulumbe sam lako napravila. Kuvala sam vodu i margarin u serpi od rostfraja, sklonila sa ringle pa sam ubacila brasno, vratila na ringlu a ringlu iskljucila i jos malo izmesala da se lepo sjedini. Onda sam prerucila u drugu posudu, malo premesila testo (pazite da se ne opecete) i razvukla po obodu cinije da se brze ohladi.

Kada se prohladilo, dodala sam 3 jaja jedno po jedno. Posle svakog dodavanja mesila sam rukom sve dok se jaje nije potpuno sjedinilo sa smesom, pa sam tek onda dodala sledece. Jaja dodajte direktno, bez nekog muckanja pre toga. Sledeci put cu pokusati da ovo obavim velikom kasikom, posto je testo lepljivo, a ja bas nesto ne volim da muljam rukama po takvom testu. Na kraju je sve ispalo super, ubacila sam prvu turu u spric, i onda krece drugi deo petljancije ...


Sta je mene spopalo ne znam, tek, htela sam da napravim savrsene tulumbe. Onako sve jednake, do u mm. Spremila sam i lenjir da merim, a ideja mi je bila sledeca. Razvucem pek-papir po stolu, zalepim ga selotejpom na coskovima i istisnem smesu na njega. Posto je mastan, lako cu odvojiti od njega smesu, a i lako cu da premerim duzinu pa ce kolacici biti jednaki. Obavim sve kako sam zamislilia


Sva sretna i vesela stavim onih 2dl ulja u tiganj da se greju, uzmem lenjir i pokusam da isecem prvu tulumbicu. Kazem pokusam, jer ne da nije htelo da se sece koliko je lepljivo, nego ni da se odvoji od papira kako treba. Nista, uzmem silikonsku spatulu, pokupim sve ovo sto sam istisla i vratim nazad u ciniju. Uzmem puter, naknadno podmazem papir, napravim probnu trakicu. Podmazem noz i secnem testo. Sve je pod kontrolom. U tom trenutku mi padne roletna ... pa koja sam ja budala da se mlatim sa lenjirom, kad je zena lepo rekla da se direktno iznad tiganja istiskuje i otkida prstom. Vratim onaj tiganj na ringlu, posto sam ga brzo sklonila da mi se ulje ne greje, i od tada sve je islo kao pesmica. Ovako:

Przila sam ih u tri ture i ulja je cak preostalo. 2dl je sasvim dovoljno. Okretala sam ih par puta da se lepo isprze sa svih strana, a onda prebacivala na tanjir prekriven papirnom slavetom da upiju ulje. Stavila sam sledecu turu, a one sa salvete ubacila u sirup. Sirup sam u medjuvremenu presula u tepsiju da lakse valjam tulumbice. Kada sam przila drugu turu, smanjila sam jacinu ringle za pola stepena (sa 2 na 1,5) jer se ulje ipak dosta zagreje pa su ove iz druge ture mnogo brze pocele da dobijaju braonkastu koricu, a onda opet za trecu turu vratila na pola stepena vise. Ulje ne sme biti pregrejano da bi kolacici stigli da se isprze iznutra. Gotovi moraju biti meki i vazdusasti. Unutrasnji deo ne sme biti sabijen. Sirupa nije bas bilo dovoljno da bi se lepo baskarile u njemu, ali sam ih zato cesce okretala pa su uspele da ga popiju koliko treba. Moram da priznam da nisam smela da brojim koliko sam ih pozdrala. Pravicu ih ponovo, cim nadjem ostro brasno u prodavnici. Skotovi opet prave vestacku nestasicu pred poskupljenje. Strasno sam iznervirana.




Ako se odlucite da ih pravite, imate moju najtopliju preporuku za ovaj recept. Odoh da se javim Binnur i zahvalim na receptu ... red je. :)

11 коментара:

  1. Taci ti si genije u kuhinji! I ja nekad imam tako ideje, pa mozgam kako nešto da premerim i izmerim i improvizujem. Sećam se kad sam prvi put kiflice pravila, piše od jedne jufke 16 komaa ja lepo mozgam i crtam satima kako da izvučem baš 16 komada. Nije mi palo na pamet na isečem kao picu. Ali vremenom čovek se izvešti pa nauči da improvizuje, pa potome se i vidi kako kuvaš. Nisam nikad pravila tulumbe, mama ih pravi, a red je da i ja naučim!

    ОдговориИзбриши
  2. Haha, ma meni je lenjirce regularna alatka u kujni. Manja mi je petljancija da premerim, nego da krenem od oka pa da nakrivim ili pogresim cim pocnem nesto da secem i iznerviram se.
    Ma i ti si prava majstorica, zato spric u ruke i na przenje ;) Skroz je jednostavno, mnogo jednostavnije za pravljenje od vecine nasih poslastica.

    ОдговориИзбриши
  3. Divno izgledaju, sad bih bas pojela par :) nisam ih odavno jela :(

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala Taso. Izvini nema vise, sve smo pojeli :))
    Dobices sledeci put. :)

    ОдговориИзбриши
  5. odlične tulumbe , i sigurno nisi pogriješila kada si odabrala recept od Turkinje, tko bi drugi mogao imsti bolji za tulumbe. Super si ih napravila, baš mi se sviđaju. A ja sam , možda je i za vjerovati ili ne, prvi put tulumbe probala prije dvije-tri godine i od tada ih opet nisam više jela iako su mi se svidjele .

    ОдговориИзбриши
  6. Zeljo, hvala, pravi ih za goste inace ces ko i ja da izedes pola sama, sigurna sam :)
    Branka hvala, evo ja sam ih prvi put pravila i ponovo cu reci da je fantastican recept, a skroz jednostavan.

    Turkinja je sjajna, cak i objavljuje te svoje recepte kao neke mini brosurice. Vidim da je stampala i da prodaje preko amazona.

    Ima divne recepte za pilave, pa mozda isprobam neki ovih dana.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails