Странице

петак, 6. јул 2012.

LCHF tortilja

Nisam znala kako da nazovem ovo 'testo' jer nije ni hleb, niti lepinja, ni palacnika pa je nekako na kraju doslo logicno da dobije naziv 'tortilja'. Kada mi dosade dobar jutarnji i ovsene lepinje, ispecem ovu tortilju za jedan obrok, najcesce za dorucak. Nije bas elsaticna pa puca nekada i tokom okretanja, ali se na kraju ipak da saviti i upakovati sa nekim namazom, povrcem ili mesom. Vrlo je zgodna jer moze i unapred da se spremi, samo sto je tada potrebno jos vrucu poklopiti drugim tanjirom ili alu - folijom kako ne bi otisla sva vlaga iz nje i totalno se ukrutila.


Moze se povecati mera, ispeci vise komada, a pece se u vecem tiganju za palacinke, pa od nje naslagati slana torta.

Za 1 tortilju potrebno je:

- 1 jaje B klase
- 30g kisele pavlake
- 20g LCHF brasna (po 100g samlevenih badema, sirovog suncokreta, lanenih semenki, kokosovog brasna i opciono malo cimeta)
- vrlo malo soli
- truncica putera za podmazivanje tiganja za palacinke

Priprema:

Umutiti viljuskom jaje, posoliti. Umesati pavlaku da se dobro sjedini sa jajetom pa dodati 'brasno'. Zagrejati tiganj pa smesu ravnomerno izliti u njega. Peci na slabijoj vatri oko 5 minuta sa svake strane. Pazljivo okrenuti sirokom spatulom na suprotnu stranu da se izbegne pucanje.

Gotovu tortilju jos vrucu saviti na 4 dela, pa ostaviti da se malo prohladi. Zatim otpakovati pa nafilovati po zelji.




15 коментара:

  1. Hvala na ovom jednostavnom a odlicnom receptu! Moja najveca greska je sto nemam spremno "brasno" a to moram podhitno promeniti! Sta mislis da se izostavi kokosovo brasno ako se pravi slana varijanta?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema na cemu. :) Jeste i jednostavno i brzo a ukusno i zasitno.

      Brasno napravis i drzis u frizideru. Meni stoji u obicnoj plasticnoj posudi. Kokosovo brasno sameljem kao i sve ostalo u mlinu za kafu tako da se uopste ne primeti da je tu. Mozes i da ga izostavis ali nema potrebe. Bas ako ne zelis da ga stavis, ne moras. :)

      ... U stvari, imam Mulineov kao neki set. Blender, mlin i rendalica, pa u tom mlinu na kome je kafa nacrtana, meljem.

      Избриши
    2. Ja sam ga sitnila u secku, zato mi nikad ne ispadne kao brasno! Moracu da potrazim negde taj mlin za kafu i obavezno ga poravim! Hvala jos jednom :-*

      Избриши
    3. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    4. Samo da javim da sam ih pravila :) Brasno je bilo samo od badema i lana i umesto pavlake sam stavila mileram, nisam nista merila sve je bilo odokativnom metodom i ispale su savrseno!! Pravila ih uvece jednu sam pojela odmah a druga je ostala za sutra, ispod providne folije. Bila je bas elasticna tako da sam je urolala kao placinku :)
      Nabavila sam neki prastari mlin, sad sam u potrazi za boljim, jer mi se cini da cu se navuci na ovo brasno :)
      Taci hvala jos jednom na inspiraciji!

      Избриши
  2. Ako budem pravila, zameniću kokosovo brašno bademima; ali ovo mi se mnogo sviđa :)

    ОдговориИзбриши
  3. Zahvalna sam na svakom LC receptu ovih dana, ovo mi zvuči i izgleda odlično!! Nemam spremnog LCHF brašna, ali ću se danas dati na posao i samljeti veću količinu, da se nađe kad zatreba :) Hvala na receptu i inspiraciji!

    ОдговориИзбриши
  4. Planiram jos neke hlepcice sa tikvicama da napravim, samo mi je mnogo vruce. Takodje mozes da kombinujes ovo brasno sa sirom i/ili suvim mesom.

    Nekada samo uzmem i zamutim smesu od onog sto imam u kuci pa napravim lepinjicu. Najcesce ne merim sastojke jer nekako uvek ispadne dobro. :)

    ОдговориИзбриши
  5. Volim tortilje :) Bila sam odusevljena kada sam ih pronasla i napravila svoje prve :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ja nisam nikada pravila one prave ali ću ih jednom isprobati. merkam odavno recept sa bloga cooks and bakes - vasarske tortilje

      Избриши
  6. Pa ovo ne samo da je tortilja nego je i kolačić obzirom na sastav LCHF brašna. Odlično Taci, pravim sigurno !

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails